
Mario Kart DS apskats
Izstrādātājs: Nintendo
Izdevējs: Nintendo
Spēlētāju skaits: 1-8
Fīčas: Single-cart, multi-cart, online multiplayer.
Piektā Mario Kart spēle neliek vilties.
Spēles Mario Kart DS mērķis ir paņemt vienu no daudzajiem Nintendo varoņiem (santehniķi, princeses, pērtiķi utt.), izvēlēties kartingu (ar šo vārdu jāsaprot visādi dīvaini braucamrīki) un cīnīties par pirmajām trim vietām, ik pa laikam izmantojot ieročus, kam par iedvesmu kalpojušas dažādas tēmas no Nintendo spēlēm, piemēram, banāni, gliemežvāki, sēnes utt. Spēles galvenajā režīmā, Gran Prix, var izvēlēties vienu no motora tilpumiem (50cc, 100cc, 150cc) un vienu no 8 čempionātiem, kuros katrā ir 4 trases. Katra trase, izņemot Baby Park, ir jābrauc 3 apļus, tajās ir ne mazums šķēršļu, kas ir gan kustīgi (pinbola bumbas, automašīnas, akmens bluķi utt.), gan nekustīgi (dubļi, stabi, bedres utt.). Sacīkstes notiek visdažādākajās vietās, sākot ar saulainām pludmalēm, spoku māju, dārziem un beidzot ar pinbola galdu, pulksteņa mehānismu, kuģiem debesīs utt. Manuprāt, trašu daudzveidība ir fantastiska, un katra no tām šķiet savādāka, jo, pat ja to tēma atkārtojas, katrā lokācijā ir savādāki šķēršļi un citi pārsteigumi. Man vislabāk atmiņā, šķiet, ir palikusi trase Air Fortress ar lidojošām torpēdām un lielgabaliem, kas pāršauj spēlētāju no viena kuģa uz otru. Bez Gran Prix spēlē ir arī Time Trial, VS (tāds kā free play), Battle (pūšam sev balonus un spridzinām citiem, vai arī, ja pūst mikrofonā negribas, zogam citiem zvaigznītes, viņus dauzot) un misiju (darām visādas muļķības kādā no trasēm) režīms. VS un Battle var spēlēt arī multiplayerī gan ar 1-7 čomiem vienā telpā (ja vien viņiem ir DS), gan arī onlainā ar 1-3 cilvēkiem (tiesa gan, ilgi jāgaida, līdz serveri kādu sameklē). Patīkami, ka tiek dota iespēja uztaisīt pašam savu 32x32 logo, kas parādās uz spēlētāja kartinga un multiplayerī.
Vadība kartingiem ir ļoti arkādiska un tie vadās daudzmaz vienādi. Ar R pogu iespējams uztaisīt nelielu palēcienu un driftot. Arī dažādi interaktīvi objekti trasēs ietekmē spēlētāja vadību.

Lai arī cik geimplejs nebūtu labs, man spēlē nepatīk ieroču nesabalansētība: spēlētājam pirmajā vietā, tieši pirms finiša, var trāpīt blue shells (vai vairāki) un visu sabojāt. Šis ir viens no tiem ieročiem, no kura ir gandrīz neiespējami izvairīties. Jo sliktākā pozīcijā spēlētājs atrodas, jo labākus ieročus viņš var saņemt no item-boxiem, piemēram, pirmajā vietā dod tikai banānu un citus izmetamus priekšmetus, kamēr pedējās (ir astoņas) pozīcijās spēlētāji saņem kaut ko patiesi noderīgu. Ieroči, izņemot banānu, ir visai oriģināli un interesanti, piemēram, astoņkājis, kas parējiem ekrānā izšļāc tinti (boti vienkārši sāk stūrēt pa labi, pa kreisi).

Grafiski spēle tiek ar savu darbu galā, taču vizuali tā nav nekāds meistardarbs. Apakšējais ekrāns spēles laikā tiek izmantots kā karte un tas uzrāda spēlētāju pozīcijas un laikus. Lai spēle gandrīz vienmēr strādātu ar 60 FPS (un tā arī ir), vairums objektu trasēs ir spraiti, īstu 3D, protams, lieto ģeometrijai un spēlētāju modeļiem. Nedaudz stīvā animācija geimpleju nebojā. Tekstūru daudzveidība padara lokācijas acīm tīkamas.

Skaņa spēlē ir ļoti laba: katram no varoņiem (vai frīkiem, sauciet, kā gribiet) ir savas frāzes, ko tie saka dažādās situācijās. Kaut arī trasēs nav daudz fona skaņu, spēlei ir visai labs surround (ieslēdziet to iestatījumos, ja nespēlējat ar austiņām), kas ļauj viegli noteikt, kurā vietā tas pērtiķis aizmugurē atrodas.
Secinājumi
Mario Kart DS ir ļoti laba spēle visās kategorijās un, tā kā vārds "Mario" spēles nosaukumā man neko nenozīmē, nepārspīlēšu, un došu 8.
Geimplejs: 8
Grafika: 7,5
Skaņa: 7,5
Lasting appeal: 9
Kopvērtejums: 8